Det här resultatet kan du förvänta dig!

Vilka resultat kan du leverera? Den frågan får vi alla ibland, formulerad på lite olika sätt. Därför vill jag lyfta några resultat som jag och Fredrik (plus team!) åstadkommit de senaste sju månaderna.

By
Ulrika Nybäck
,
February 18, 2024
Reading time
2
minutes

Om jag ska vara helt ärlig så är det min coach Linda som uppmanat mig: "Ulrika, du måste bli bättre på att beskriva nyttan och värdet som du skapar med de texter, filmer och den rådgivning som du och Fredrik levererar".

Okej tänkte jag och skrattade lite för mig själv, typiskt: "Bagarens barn". Alltså någon som själv skapar kundcase hela dagarna (som belyser nytta och värde på tusen sätt) men när det gäller den egna verksamheten så *host* hinns det inte med.

Men nu är det slut på ursäkter!

Här ser du några exempel på konkreta resultat:

🏆 En målgrupp (ofta CIO:s) som tidigare känt sig rejält tveksamma till en viss tjänst är idag öppna, nyfikna och redo att beställa. Förutsättningar: tjänsten har blivit betydligt enklare att hantera sedan två år tillbaka.

🏆 Nedladdning av ett stort antal White Paper (47) har lett till bokning av workshops och därefter ett antal affärer.

🏆 Produktion av intervjuer (video och text för web och SoMe) som fått den potentiella kunden att ringa direkt till den affärsansvarig och utbrista: ”Jag är ganska säker på att vi behöver exakt samma lösning” Resultatet blev efter möte och workshop en större affär.

Och så här börjar det oftast!

📲 Jag får ett samtal från en ledare som säger ungefär så här: ”Målgrupp x, y, z förstår inte grejen med vår nya tjänst och jag begriper inte varför vårt budskap inte går fram!? Kan du hjälpa mig?

📣 Steg två handlar om att jag (tillsammans med min uppdragsgivare) skruvar på nuvarande strategi, taktik, KPI:er, SEO, kanalval, kundresa, budskap och content.

💹 Planen justeras och sätts i verket. Vi ser till att synas och höras där målgruppen befinner sig. Fokus på innehåll som väcker engagemang.

🚨Ett vanligt misstag: Du vill berätta (allt!) om tjänsten och vilket ”superteam” som tagit fram den. Men du GLÖMMER att fokusera på värdet och nyttan för kunden.

Nu är jag nyfiken på dig! 

Vilka reslutat är du mest stolt över från de senaste månaderna? Och fram för allt, vilka resultat VILL du ha mer av när du kommunicerar? Vilka är dina viktigaste KPI:er? Mejla mig och berätta!

Share on social media:

Challenge us!

Reflect on all the people you want to engage. Who needs to discover how great you are? Challenge us with one of your communication problems, and we’ll tell you how we would solve it!

By clicking Send you're confirming that you agree with our Terms and Conditions.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.